Friday, March 25, 2016

Zazadilla cemerlang 10 tahun berturut-turut - Utusan Malaysia

SHAH ALAM 25 Mac – Kegigihan dan komitmen tinggi dalam menjalankan tugas sehingga berjaya menyelesaikan banyak kes jenayah besar, menyebabkan seorang pegawai polis wanita di Ibu Pejabat Kontinjen (IPK) Selangor, Asisten Superintenden Zazadilla Tompang mendapat sijil penghargaan setiap tahun sejak beliau mula berkhidmat pada 2006.

Malah dalam majlis sempena Peringatan Hari Polis Ke-209 peringkat Selangor hari ini, Zazadilla sekali lagi dipilih sebagai penerima sijil penghargaan atas kejayaan beliau menjejaki mangsa kes culik kakak seorang ahli perniagaan ternama bergelar Tan Sri di Kelana Jaya pada 10 November lalu sekali gus membantu menyelesaikan kes itu.

Zazadilla yang bertugas di Bahagian Siasatan dan Perancangan (D8), Jabatan Siasatan Jenayah IPK Selangor berkata, dalam kes tersebut, beliau berjaya mengesan lokasi mangsa yang diculik melalui telefon bimbit mangsa.

Menurutnya, selain mangsa, beliau juga berjaya mengesan lokasi suspek kes culik tersebut sekali gus membantu menyelesaikan kes itu dengan pantas.

"Bagi saya sijil penghargaan ini adalah motivasi untuk bekerja lebih gigih dan seterusnya berbakti kepada agama, bangsa dan negara.

"Untuk berjaya kita perlu bekerja keras dan tidak malu meminta tunjuk ajar daripada mereka yang lebih senior daripada kita," katanya ketika ditemui selepas majlis itu di sini hari ini.

Terdahulu, seramai 37 pegawai, anggota dan kakitangan polis IPK selain pengamal media dan orang awam turut menerima sijil penghargaan daripada Ketua Polis Selangor, Datuk Abdul Samah Mat itu.

Wartawan Utusan Malaysia, Norfazrina Ayu Raduian turut terpilih sebagai penerima sijil penghargaan yang disampaikan oleh Timbalan Ketua Polis Selangor, Datuk Abdul Rahim Jaafar.

No comments:

Post a Comment