Thursday, March 10, 2016

Utusan Online berwibawa, diyakini - Utusan Malaysia

KUALA LUMPUR 10 Mac – Berwibawa dan diyakini menjadi antara kriteria utama Utusan Online dinobatkan sebagai penerima Anugerah Kecemerlangan Media Sosial pada Malam Gala Anugerah Minggu Media Sosial Malaysia (MSMW) 2016.

Gamal Nasir Mohd. Ali

Gamal Nasir Mohd. Ali

Pengarang Kanan Media Baharu Utusan Malaysia, Gamal Nasir Mohd. Ali berkata, hasil maklum balas, Utusan Online juga dilihat menjadi sumber maklumat yang boleh dipercayai dan diyakini dalam menyediakan laporan berita secara efisien dan tepat dalam masa sebenar.

"Kriteria lain ialah Utusan Online merupakan sumber aktif menyediakan laporan melalui laman media sosial seperti Facebook, Twitter, Instagram.

"Kejayaan itu merupakan berkat usaha pihak pengurusan dalam memperkembangkan saluran perniagaan, sekali gus memperluaskan platform penyebaran berita Utusan Malaysia dalam dunia tanpa sempadan masa kini," katanya di sini hari ini.

Jelasnya, pengembangan Utusan Online amat penting dan kritikal bagi memastikan Utusan Malaysia terus kekal relevan dan mampu bersaing dalam pasaran media baharu.

"Anugerah ini akan menjadikan pendorong bagi memastikan Utusan Online terus menghasilkan laporan berkualiti, tepat dan diyakini bagi segmen media baharu," ujarnya.

Anugerah Kecemerlangan Media Sosial itu merupakan salah satu daripada 20 kategori yang ditawarkan dalam Malam Gala Anugerah MSMW 2016 semalam.

MSMW 2016 adalah acara yang dianjurkan dengan kerjasama Kementerian Komunikasi dan Multimedia serta Kementerian Pendidikan bertujuan menghargai sumbangan serta hasil kerja sektor korporat dan penulis blog kepada masyarakat melalui penggunaan media sosial.

No comments:

Post a Comment