Tuesday, March 15, 2016

Malaysia Business Award iktiraf usahawan - Utusan Malaysia

KUALA LUMPUR 15 Mac - Penganjuran Malaysia Business Award kali keenam oleh Dewan Perniagaan Melayu Malaysia Kuala Lumpur (DPMMKL) adalah suatu komitmen bagi mengiktiraf dan memberi penghormatan kepada syarikat dan usahawan yang memberi sumbangan besar kepada pembangunan ekonomi negara.

Presiden DPMMKL, Datuk Dr. Sharifuddin Musa berkata, anugerah tersebut yang bakal diadakan pada 26 Mac ini di Vivatel Kuala Lumpur menggalakkan kesungguhan para usahawan terus kekal berdaya saing bukan sahaja di dalam negara tetapi juga di peringkat global.

Katanya, beberapa kategori dipertandingkan dan dibahagikan mengikut peringkat, antaranya usahawan terkemuka, baharu dan yang sedang meningkat naik.

"Selain itu kategori penerbitan terbaik 2016 turut dipertandingkan bagi mengiktiraf kejayaan syarikat penerbitan di Malaysia.

"Anugerah ini juga berperanan menarik dan memotivasikan usahawan baharu untuk terus berusaha mengembangkan perniagaan masing-masing ke peringkat yang lebih tinggi," ujarnya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Yang turut hadir, Pengarah Festival Fesyen DPMMKL Malaysia 2016, Roslinda Abd. Rahman dan Pengerusi Antarabangsa DPMMKL, Hashim Salleh.

Sementara itu Roslinda berkata, bersempena penganjuran anugerah tersebut, DPMMKL turut mengadakan Festival Fesyen DPMMKL Malaysia 2016.

Festival sehari yang bermula jam 10.30 pagi hingga 6 petang itu akan disertai pelbagai acara antaranya pameran fesyen, pemilihan 'Mr & Miss KLMCC' dan pertandingan 'Designer of Designer KLMCC 2016' serta penganugerahan Selebriti ICON KLMCC.

"Festival ini adalah bagi memberi peluang kepada pereka-pereka baharu di Malaysia untuk mengembangkan bakat rekaan fesyen mereka melalui platform yang disediakan DPMMKL," katanya.

No comments:

Post a Comment