Sunday, March 13, 2016

Anugerah Utusan iktiraf usahawan - Utusan Malaysia

KUALA LUMPUR 13 Mac - Penganugerahan Utusan Business Awards 2015 mampu mengangkat usahawan-usahawan bumiputera di tahap terbaik sebaris dengan tokoh-tokoh korporat terkemuka negara dan di peringkat global.

Ketua Pegawai Eksekutif Masterplan Consulting Sdn. Bhd., Datuk Ahmad Faris Abdul Halim berkata, bukan mudah untuk mendapat pengiktirafan daripada panel penilai melainkan jika sesebuah organisasi atau usahawan yang diiktiraf itu benar-benar layak yang dilihat mampu memberi sumbangan kepada ekonomi negara.

Walau bagaimanapun, katanya, setiap anugerah yang diterima itu bukan untuk mendabik dada, tetapi sebagai batu loncatan untuk lebih maju dan sukses pada masa depan sekali gus mengukir nama di persada antarabangsa.

"Kami amat berterima kasih kepada Kumpulan Utusan yang menilai kebolehan kami yang merupakan sebuah syarikat bumiputera yang pesat membangun secara agresif, kreatif dan berkebolehan tinggi dalam bidang solusi teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) yang ditubuhkan sejak tahun 1995.

"Kami telah dikenali dengan reputasi yang cemerlang dalam merancang dan mewujudkan solusi perniagaan untuk pelbagai sektor awam dan swasta di rantau ini," katanya kepada Utusan Malaysia di sini baru-baru ini.

Pada majlis Utusan Business Awards 2015 yang dianjurkan buat julung kalinya pada 1 Mac lalu, Ahmad Faris menerima Anugerah Ketua Pegawai Eksekutif Berwawasan Terbaik daripada 31 anugerah yang diperkenalkan untuk mengiktiraf penggiat industri korporat tempatan.

Ahmad Faris berkata, kejayaan yang diterima bukan untuk dirinya seorang, tetapi hasil kerjasama berpasukan yang turut diterajui dan disokong oleh isteri beliau yang juga Pengarah syarikat itu, Datin Raja Azlina Raja Abdul Jalil.

Beliau berkata, tahun 2004 telah membuka tirai kejayaan syarikatnya apabila buat julung kali diiktiraf sebagai pembekal sistem keselamatan dan pertahanan yang aktif dengan memiliki kekuatan lebih 200 tenaga kerja berdedikasi yang bukan sahaja menyumbang secara aktif ke arah pertumbuhan perniagaan tetapi memperkasakan budaya dan nilai-nilai murni dalam syarikat.

Selain itu, katanya, organisasinya juga menerapkan hubungan bekerjasama yang baik dengan rakan kongsi kerana meyakini bahawa perkongsian jangka panjang akan memberi manfaat kepada kedua-dua belah pihak.

"Sesebuah perkongsian yang stabil bukan sahaja membawa kelebihan bersama, tetapi ia memberikan intipati pulangan yang lebih besar bagi pengguna produk dan perkhidmatan kami.

"Kejayaan syarikat adalah kerana kemampuan syarikat dari segi teknikal dan menyiapkan kerja-kerja dalam tempoh masa yang ditetapkan pada kos yang berpatutan. Kami berpegang kepada prinsip bahawa asas kejayaan adalah komitmen dalam memberikan hasil yang paling komprehensif dan tepat pada masa untuk pelanggan kami," katanya.

No comments:

Post a Comment