Monday, January 18, 2016

Ranhill Holdings tubuh syarikat di China - Utusan Malaysia

KUALA LUMPUR 18 Jan. - Anak syarikat Ranhill Hol­dings Bhd. (Ranhill), Ran­hill Water Hong Kong Ltd. (RWHK), menubuhkan sebuah syarikat di China, Ranhill (Yongxin) Water Co. Ltd. untuk meneroka sektor rawatan sisa air di negara tersebut.

Ranhill berkata, Ranhill (Yongxin) akan melaksanakan reka bentuk, pembinaan dan operasi loji rawatan sisa air bagi Taman Perindustrian Maoping, Yongxin County di wilayah Jiangxi.

Katanya, setakat hari ini syarikat tersebut masih belum memulakan operasi perniagaannya dan modal berdaftar syarikat tersebut adalah bernilai AS$5 juta (RM22 juta) dan belum dibayar sepenuhnya.

"Sebagai sebuah syarikat yang diperbadankan di China, Ranhill (Yongxin) tidak mempunyai modal saham yang dibenarkan. Ranhill (Yongxin) bukan sebuah syarikat yang mengeluarkan saham dan modal berdaf­tarnya mewakili kepentingan ekuiti apabila bayaran dijelaskan.

"Ranhill (Yongxin) merupakan sebuah anak syarikat milik penuh RWHK," katanya dalam kenyataan kepada Bursa Malaysia di sini hari ini.

Katanya, Lembaga Pengarah berpendapat bahawa penubuhan syarikat tersebut adalah untuk melaksanakan pengembangan perniagaan masa depan dan demi kepen­tingan terbaik syarikat.

Ranhill akan disenaraikan di papan utama Bursa Malaysia pada 18 Februari ini.

No comments:

Post a Comment